PROJEKTI, NOVOSTI

Izradili smo brošuru u okviru programa “Novi smjer”
Kako se bližio završetak provedbe programa „Novi smjer“, osmislili smo brošuru koja donosi pregled ključnih postignuća, rezultata i aktivnosti programa.
U brošuri se nalaze i sažeti nalazi vanjske evaluacije, koja je potvrdila uspješnost i učinke programa na korisnike i lokalnu zajednicu.
Program je usmjeren na djecu u ranoj adolescenciji (11–14 godina), roditelje i učitelje, skupine koje su, prema istraživanjima i stručnim spoznajama, ključne u prevenciji rizičnih ponašanja i razvoja ovisnosti.
Nacionalna i međunarodna istraživanja (npr. ESPAD, EMCDDA) ukazuju na ranu dob početka eksperimentiranja s psihoaktivnim sredstvima te na rastuću prisutnost ponašajnih ovisnosti, posebice povezanih s digitalnim tehnologijama. Adolescencija je razdoblje intenzivnih emocionalnih i socijalnih promjena, povećane sklonosti rizičnim ponašanjima i osjetljivosti na vršnjački pritisak, što potvrđuje opravdanost ulaganja u razvoj osobnih i socijalnih vještina djece upravo u ovoj dobi.
Program „Novi smjer“ je trogodišnji program koji se provodio s ciljem prevencije svih vrsta ovisnosti, s naglaskom na ponašajne ovisnosti, kod učenika viših razreda osnovne škole. Osim aktivnosti za učenike obuhvatio je i rad s njihovim roditeljima i učiteljima/nastavnicima kako bi se jačao sveobuhvatni pristup prevenciji ovisnosti u lokalnoj zajednici.
Program smo provodili u razdoblju od studenog 2022. do studenog 2025. godine, u partnerstvu s tri osnovne škole u Zagrebu – OŠ Vjenceslava Novaka, OŠ Marije Jurić Zagorke i OŠ Vugrovec-Kašina, a uz financijsku podršku Ministarstva zdravstva.
U provedbi programa naglasak je stavljen na razvijanje socijalnih kompetencija učenika obzirom da se kao jedan od rizičnih čimbenika za uključivanje u rizična ponašanja pa tako i zlouporabu sredstava ovisnosti i ovisničko ponašanje pojavljuje nedostatak socijalnih vještina odnosno slabo razvijene socijalne kompetencije djece.
U nastavku donosimo brošuru, koja je dostupna za besplatno preuzimanje.




